Gran Canaria 2017

Gran Canaria fra den 4. Oktober til den 11. Oktober

Vi havde besluttet at holde en uges ferie nede i sydens varme og for at være sikker på vejret, faldt vores tur på Gran Canaria. Vi har aldrig været på de Kanariske øer så det glædede vi os til.

Så venter vi på afgang i Billund med morgenkaffe Vores fly fra Thomas Cook

Vi fandt et hotel gennem Spies som hedder Green Garten. Billederne så utrolig flotte ud, men specielt udsigten over havet faldt vi for. Hotellet ligger på sydsiden af øen i byen Arguineguin.

Vi skulle flyve kl. 8.20 og skulle derfor tidlig op. Vi havde snakket med nogle golfvenner, hvor den ene tilbød at køre os i lufthavnen, selvom han skulle hente os kl. 5 om morgen. Det andet par tilbød så at hente os, så det tog vi imod.

Nu er vi ikke så gode til at flyve så langt, men det gik alligevel hurtig. Jeg fik sovet lidt i flyveren og kl. 12.20 lokal tid landede vi på Gran Canaria. Vi havde hjemmefra booket en leje bil gennem Spies og guiden havde en folder som vi skulle tage med til Avis.

Vi fik vores lille WV Polo og satte GPS til hotellet.

Her i midten er vores lille Polo. Denne vej var det eneste p plads til hotellet Hotellets indgang her til venstre. Man kommer ind på 8.sal Den store vej er oppe til højre. Der er ikke megen plads

Nu er det ikke så svært at finde rundt på øen, idet der kun er en motorvej og den gik hele vejen fra lufthavnen og ned til hotellet.

Eneste problem, er at der ikke er mange P.pladser ved hotellerne hernede, idet hoteller er bygget ned af skråningerne. Vores hotel har 9 etager og fra den lille vej vi holdt (var heldig at få en plads) kommer man ind til receptionen på 8. Sal.

Jeg havde hørt at etage 6 og 7 skulle have den bedste udsigt og ved ankomst spurte jeg om ikke det var mulig at bo på en af disse etager. Vi fik så en lejlighed på 6. etage med en fantastisk udsigt.

Temp. viste 25 grader, så vi havde det noget varmt. Hjemme har det stort set regnet i flere dage og den dag vi rejste blæste det også meget kraftig.

Lejligheden består af et soveværelse, badeværelse og køkken/stue og en dejlig altan.

Vores køkken - stue Udgang til altan
Soveværelset Badeværelset

Vi fik pakket ud og sad med en kold øl på altanen. Derefter ned til poolen.

Vi havde booket halv pension, så efter aftensmaden, sad vi på altanen og nød et glas rødvin og gik tidlig i seng.

Udsigt fra vores altan over til Alfi de Mar Udsigt ned over pool

Udsigten

Vi hygger på vores altan

Torsdag den 5. Oktober

Vi sov for længe, så vi nåede ikke intro mødet som var på nabo hotellet, men så sad vi længe over morgenmaden.

Vi havde planlagt en tur til Palmitos Park som vi havde hørt meget godt om. Turen var på omk 15 km og med gps var det ingen problem.

Palmitos Park som er et besøg værd Alle stier gik gennem forskellige træer
Flot vandfald En lille selvfi
  Pelikaner

Et stort drivhus med masse af orkidéer

Krokodiller Erika på vej op af stien

Så er vi til ørne show

Vi søger skyggen og slapper af
  Så er vi til delfin show som var super

Det koster 30 EUR pr. Person at komme ind. Man går af stier gennem hele parken hvor der er fugle, aber papegøjer og meget mere. Kl. 12.30 var der ørneshow som var utrolig spændende. Vi gik så videre og kl. 14 var det så delfin show som nok var det bedste.

Efter ca. 3 timer kørte vi så hjem igen og gik ned til poolen. Temp stod på 26 gr.

Her er vores hotel set fra pool siden Erika i poolen
Erika Jeg nyder solen
Oppe på tagterrassen er der også liggestole og spa Solnedgang set fra vores altan

Her til aften nyder vi udsigten og hygger med en bog og et glas rødvin.

Fredag den 6.Oktober

I dag ville vi en tur til Puerto de Mogan, en tur på små 15 km. Om fredagen er der et stort marked i byen og så skulle det være en rigtig hyggelig fiskerby med utrolige smukke huse.

I stedet for at tage motorvejen dertil, kørte vi af kysten til Puerto Rico og videre til Amadores. Hele vejen langs kysten er der bygget hoteller op af bjergsiden. Specielt Amadores så spændende ud og den vil vi besøge en af de næste dage. Her skulle efter sigende også være den bedste strand på sydøen.

Marked i byen Puerto Mogan

Stranden i Puerto Morgan

Stranden På vej over til den gamle fiskerby i Mogan
  Utrolig flotte små gader i fiskerbyen Puerto Mogan

Utrolig smuk med alle disse blomstrende planter

Havnen i Puerto Mogan

Vi havde fra et venne par fået at vide at vi bare skulle køre helt ned i byen Puerto de Mogan og så parkerer i en P kælder. Den var også nem at finde og markedet var lige oven over. Vi osede på marked et par timer, fik købt lidt og gik så ned på havnen får at købe en øl.

Også ned på havnen var der marked hele vejen rundt om molen. Til sidst fandt vi en restaurant for at få noget at spise.

Vi tog igen hjem til hotellet, men denne gang af motorvejen.

Her på terrassen er det alt for varmt omk. Kl. 14, så vi fik badetøjet på og gik ned til poolen.

Resten af dagen blev brugt ved poolen og her på terrassen. Klokken er nu snart 22 og vi sidder stadig i shorts. Sikke en pragtfuld aften.

Spisesalen   Efter spisning gik vi altid ud på tagterrassen og nød det

Lørdag den 7.oktober

I dag ville vi ind og se hvad byen Arguineguin havde at byde på. Vi gik den korte vej langs stranden op i byen. Der var intet at komme efter. Kedelig by. Vi gik så langs havnen og her går turbåde over til Anfi de Mar som ligger på den anden side af vores hotel, så vi tog turbåden derover.

Denne turbåd gik mellem de forskellige byer. Vi tog den over til Anfi de Mar  Arguineguin byen
Her ved siden af vores hotel ligger Sunwing
Her er vores hotel set fra vandet
Så er vi på vej ind til Anfi de Mar Det var her at man kunne leje vandscotter mm
Utrolig store lejligheder. Det meste var Time share Her midt i parken skulle der være bryllup
Stranden ved Anfi de Mar Vores hotel ligger ovre i baggrunden. Vi holdt lige en lille pause

Hold nu op et smukt sted. Vi kan se derover fra vores hotel. De fleste lejligheder er Time share med masse af spisesteder og butikker, samt en super strand. Vi nød en kold øl og gik så langs stranden hjem.

Eftermiddagen blev brugt ved poolen med det resultat at vi blev noget forbrændt.

Så er der aftensmad. For mig var det ikke noget at skrive hjem om Vi sidder igen og nyder det på tagterrassen med en smuk udsigt

Søndag den 8.oktober

I ville vi lidt nærmere på Puerto Rico og Amadores da vi sidst var i Mogan, kørte vi bare igennem.

Der er ikke langt fra os og til Puerto Rico, så turen var hurtig klaret. Vi parkerede ude på molen og gik langs stranden og butikkerne, men vinden stod helt stille, så det var utrolig varmt.

Oppe på bjergstråningen så vi det hotel som Erika gamle kollegaer skulle bo på og vi må nok indrømme at skulle der blive en anden gang bliver det nok det hotel. Det ligger meget højt oppe, med en super udsigt ned over bugten.

Her har vi Pueto Rico Øverst oppe ligger det hotel som Erikas kolleger skal bo og har boet. Flot udsigt har de
Så er vi gået om til Playa de Amadores og denne flotte strand Man bliver sulten og tørstig af at ligge ved stranden
Af denne sti gik vi fra Puerto Rico og om til Amadores Puerto Rico

Det var så meningen at vi derefter ville køre til Amadores for at bade, men har hørt at det er utrolig svært at finde en P.plads, så da vi så at det gik en find sti langs bjerget derhen, blev vi enige om at gå den 1 km derhen.

Stranden er den flotteste og længste af alle stranden på øen. Stranden er kunstig anlagt og 500m lang.

Vi blev enige om at leje 2 solvogn med parasol, idet vi nok ikke skulle være meget i solen idag. Vi var ude at bade flere gange og hvor var det bare dejlig her i oktober at kunne bade i havet.

Hele vejen langs stranden er der restauranter og butikker.

Efter nogle timer på drømmesengen gik vi for at spise og tilbragte så igen et par timer på stranden.

Resten af dagen foregik her på altanen med at læse og hygge.

Aftensmaden her på hotellet er ikke noget at skrive hjem om. Der er ikke megen variation i maden og så er der 2 slags fisk som jeg ikke kan have og så en gang spagetti og en ret med kød. Det er stort set det, så jeg fik ikke det store af forretten. Så var der is, frugter og lidt kage til dessert.

Vi hørte fra flere at det var meget skidt, men hørte så fra tjeneren at i morgen begyndte vinter sæsonen og så bliver det meget bedre, med lys på bordene mm. Det vil jeg glæde mig til de sidste dage

Mandag den 9.oktober

I dag ville vi ud og se Maspalomas ørkenen. Jeg ville også gerne kigge på et par golfbaner for at se hvordan de så ud. Kunne jo være men en dag kom hertil igen for at spille golf.

Den første vi kørte til var Meloneras Golfklub som havde en fantastisk udsigt over havet på stort set alle huller. Den var dog noget kuperet og klubhuset var ikke rigtig noget, men fin så banen ud.

Meloneras Golfklub

Vi kørte derefter ned i Maspalomas og fandt en parkering og derefter ned til stranden. Stranden er 5_6 km lang og har rigtig fin sand. Hele vejen langs standen var det den ene liggestol efter den anden og her var også ørkenen som de kalden den. Selve ørkenen er blevet fredet, så der ikke kommer reklamen mm.

Stranden i Maspalomas Den lille ørken i Maspalomas
Bag søen ligger ørkenen En lille selfi

Vi kørte derefter hen til Maspalomas Golfklub som har huller langs ørkenen.

En flot park i Maspalomas Her i toppen af palmerne sidder der folk og beskærer palmen En arbejder på vej op i toppen

Denne golfklub var der meget mere stil og. Sikke et klubhus og hvad banen angår, er den flad som en pandekage.

Indgangen til Maspalomas golfklub Flot anlæg med det er prisen også

Vi fik en øl og noget at spise her og nød at sidde og kigge ud over golfbanen. Jeg skulle da lige høre hvad det kostede for en gang golf. Pris 120 euro pr.person og dertil skulle vi så også leje udstyr, så alt i alt var vi for os begge oppe i 2500 kr. Det var sku for meget.

Vi kørte derefter hjem og nød resten af dagen på og ved hotellet.

Tirsdag den 10.oktober

Så er det vores sidste hele dag, inden turen går hjem i morgen.

Vi havde ikke lyst til det helt store, men det var et stort marked i Arguineguin, så der gik vi ind. Det eneste der købt var en hvid sommerskjorte til mig, ellers gik bare rundt og osede. Efter en øl pause gik vi hen på havnen og tog båden over til Anfi del Mare og gik herfra hjem.

Utrolig smuk træ med blomster Tror det ligner en fisker med net her i byen  Arguineguin

Resten af dagen foregik ved poolen og på altanen.

Så er vi kommet til lufthanen i Las Palma Her kommer vores fly

Erika er så småt ved at pakke