Sommeren 2016
Bornholm - Sverige - Løkken

Det er lige før at jeg bare kan tage en kopi fra sidste års tur til Bornholm, idet vi igen er her i samme uge som sidste år og kun lige bag ved den plads vi havde sidste år vi var her.

Det var ellers ikke meningen at vi igen skulle herover, men da vi jo havde vores 2 ældste børnebørn med i 2015 og gav dem en flybillet herover, kom vores yngste datter og spurte - hvad med mig og jeres mindste barnebarn?

Tja, prisen for disse to er jo den sammen som de andre, så det blev sådan at vi også gav datteren og barnebarn en tur fra søndag til torsdag i fly.

Ugen skulle igen være den samme, idet det er her at tilbuddet gælder. Det er sidste uge inden børnene ingen skal i skole.

Rast lige før Storebælts broen Et kig ud mod broen

Selvom det godt kan minde meget om det fra sidste år, er det dog en del nyt med nye billeder.

Jeg havde sidste arbejdsdag fredag den 30.juli og havde sågar 8 ugers ferie, idet jeg skulle have brugt alt min ferie inden jeg stoppede på arbejdsmarked.

Dejlig at tænke på at vi ikke havde en dato hvor man igen skulle være hjemme og på arbejde. Vi fik pakket vognen færdig og kørte som sidste år igen kl. 17 selvom det var tidligt, men i stedet for bare at side og vente, kunne vi ligeså godt køre.

Vejret var fint og vi tog det stille og rolig, idet vi først skulle med færgen fra Ystad kl. 00.20.

Grunden til den sene afgang, er tilbuddet fra Sannes camping, som er på 2900,- kr for overfart og 1 uges ferie for 2 personer.

Så holder vi i kø inden vi kan komme ind på havnen Så er vi kommet ind på haveområdet

Vi ankom til færgen kl. 22.00 og stillede os i køen og fik lidt at spise mens vi ventede. Da færgen var tømt for rejsende, var det vores tur. Personen bilerne kom først ombord og derefter campingvogne. Vi var de først som kom ombord og de første som kom fra borde igen og endda før alle biler.

Vi ankom til Rønne omk. Kl. 2.00 og havde fra campingpladsen fået anvist nogle steder hvor vi kunne overnatte, indtil vi kunne komme ind på pladsen.

Som sidste år kørte vi ind på P. pladsen ved Gudhjem svømmehal. De biler som var bag mig fortsatte ned til Sannes camping og holdt her udsved vejen selvom der i brevet stod at man ikke skulle holde her.

Kan heller ikke se fidusen i at overnatte der, idet det er mellem cykelsti og gaden, så der er ikke megen ro og så skråner det meget.

Her på p.pladsen har vi overnattet

Vi fik en god nats søvn, bortset fra at der hen på morgenstunden kom flere vogne til. Ved ikke hvor de kom fra.

Efter morgenmaden kørte vi her ned ved stranden og campingpladsen for at vente

Da klokken var omk. 10 kørte vi ned til campingpladsen og ventede til vi kunne komme ind. Vi kom ind på pladsen lidt over 11 og fik vores rejsetelt sat op. Vi havde i år taget både markise og vores nye rejsetelt med. Markisen vil vi bruge når vi kommer til Sverige for at spille golf.

Så er vi ved at sætte rejseteltet op. Sidste år lå vi ved den vogn man lige kan se bagenden af

Vi hygger her ved vognen i det fine vejr

Vi havde regnet med at nå ned i Gudhjem for at købe fisk med hjem til frokost, men det nåede vi ikke denne dag, så det blev til en slapper dag med grill og rødvin.

Mens vi sad her, kom naboen og hilste på og spurte om vi kunne huske dem. Det var også vores naboer fra sidste år, idet de lå bag os og i år ligger de foran os. Dem fik vi snakket meget med i den uge. Ikke nok med det, så havde vi også 2 søstre med deres mænd liggende ved siden af os sidste år og de havde så fuldt lidt med på Facebook og kunne se at vi igen var på Bornholm. De ringede os så op og vi fik en rigtig god hyggesnak. De fortalte at de skulle til Løkken begge par og sagde at det kunne være hyggelig hvis vi også kom derop. Det kunne være rigtig hyggelig, så nu må vi se. Vi har jo tiden med os nu.

Søndag stod vi op i fint vejr og det var jo dagen, hvor vi skulle hente datteren og lille Vilfred i lufthavnen, som skulle bo hos os til om torsdagen.

Vi sad ude og fik morgenmad i fin solskin. Vejret for resten af ugen var både til at side ude og nyde vejret, indvejer og så endda regnvejr. Hele ugen havde det også blæst en del.

Da de først kom sidst på eftermiddagen, kørte vi ned i Gudhjem for at købe fisk til vores frokost. Jeg havde drømt om et stykke med ål, men det eneste ål de havde, var smurt, så de pakkede det ind til mig for at tage med hjem. Pris kr 75,- så ikke helt billig.

Lidt billeder fra Allinge

2 flotte huse ned ved vandet i Allinge

I forhold til sidste år hvor vi kom for sent i lufthavnen for at hente børnebørnene, ja så var jeg i god tid denne gang.

Erika blev hjemme for at lave lagkage, idet vores datter havde fødselsdag nogle dage inden, så nu skulle hun fejres med lagkage og gaver.

Vilfred havde også lært hvad Pokemon er, så da han var ude af lufthavnen skulle vi fange Pokemons inden vi kørte til campingpladsen.

Flyveren fra Billund med datteren og barnebarn Så kom vores datter og barnebarn til Bornholm
Datteren havde haft fødselsdag 3 dage før, så nu skulle dette fejres med lagkage Selvfølgelig skulle hun også have gaver

Til aften grillede vi og sad ude i det gode vejr. Erika og mig var kommet til at snakke en del med det unge søde par inde ved siden af som var fra Odder. Vi mødes næsten hver dag inden vi skulle grille og nød et glas med dem, samt med Marianne og Claus som var dem foran os. Rigtig hyggelig og parret fra Odder var da også ked af at de skulle hjem om onsdagen.

Mandag skulle vi så ud og se lidt af øen og her valgte vi nogle af de ting vi ikke selv havde set endnu.

Første sted var Helligdomsklipperne og igen fik vi motiveret Vilfred med Pokemons som der var en del af. Vi tog trapperne helt ned til klipperne, men det var noget af en prøve at gå fra sten til sten dernede, så jeg var den eneste som tog stigen helt ned til indgangen til hulen som har nogle ret store specielle edderkopper.

Helligdomsklipperne Lille afsats på vejen ned

På vej ned til klipperne

Det første stykke skulle forceres af sten og siden denne bro Indgangen som er meget smal og hvor kun en kan komme igennem
Det sidste stykke ned til indgangen gik af en stige Her igen indgangen

Vi kørte så videre til byen Tejn hvor jeg havde læst at der var et lille bryggeri som ejes af et Australsk par som på en ferie faldt for øen og begyndte at brygge.

Stort var det ikke, men de havde dog 6-8 forskellige bryg dog uden at jeg købte nogle

Det lille bryggeri ikke det store udvalg

Herefter kørte vi op til Opalsøen for at vise dem tovbanen og straks spurte Vilfred om han måtte prøve den. Ligeledes ville han også prøve at springe fra klippen uden at han kan svømme, så jeg er ikke sikker på har var klar over hvad han ville.

Derefter op til Hammershus, dog uden at gå ned til ruinerne da datteren og barnebarnet ikke orkede mere.

Resten af dagen blev brugt i poolen og med at hygge med Vilfred

Ud for Gudhjem, kom dette store sejlskib som var et krydstogt skib. Tror det kom fra et østland

Tirsdag kørte vi så den anden vej ned mod Svaneke, men gjorde lige et stop ved det Hvide hus som solgte hatte, striktrøjer m.m.

Morgenmad i teltet da det småregnede

Vi købte dog ikke noget, så vi fortsatte turen ned til Svaneke hvor vi fandt et sted at parkerer. Straks ude af bilen skulle Vilfred og mig fange Pokemons og inden de alle var fanget i Svaneke, kunne vi begynde at kigge på byen. Personlig syntes jeg at byen er den mest hyggelige by på Bornholm og det gav datteren mig ret i, selvom hun ikke havde set meget af øen. Vi gik rundt og datteren fik øje på en lille butik som solgte antik. Hun er helt vild med disse ting og hun faldt da også over nogle krystal vinglas i forskellige farver som hun var helt vilde med. Prisen pr. Stk var kr175,- så det ville hun lige tænke over, men hun blev ved med at tænke på de glas.

Havnen i Svaneke På vej hen til torvet i Svaneke Denne lille antik butik købte datteren glas
En lille hyggelig købmandsforretning En ældre dame passer denne fine forretning Den er som i gamle dage
Så bliver der lavet bolsjer Svaneke bryghus Inde i kroen som er til bryghuset
3 forskellige øl Smagsprøver
En tur ned af gågaden i Svaneke Inde og spise på Laden Ned mod havnen

Hun spurte vennerne på Face hvad de mente, hun Googlede og hvad ved jeg mere.

Imens hun var inde i Antik butikken, gik jeg over på den anden side af gaden hvor der lå en lille kolonial butik og hvilke en. Lille butik som stadig så ud som for 50 år siden. Selv damen bag skranken levede op til alderen. Jeg fik en hyggesnak med hende og fortalte hvor pragtfuldt og flot en butik hun havde og som hun sagde, var de selv vilde med den. Jeg tror ikke de tjener det store, idet Brugsen lå lige om hjørnet, men flot var den.

Så ville Vilfred ind og se hvordan de lavede slik, men nok mest for at købe. Imens de kiggede der, gik jeg ind på Svaneke bryghus for at smage på deres bryg. For at smage lidt forskellig, købte jeg 3 smagsprøver. Den ene var E.T Phoenix home, den anden Stærke Preben og den sidste Tænker. De to af dem kan kun købes her på bryghuset.

Det var nu ikke rigtig nogen ad disse bryg som faldt i min smag og dagen efter var vi igen derinde og her smagte jeg så Guld som dog var bedre end de andre.

Jeg havde hjemmefra taget en 75 cl øl med til frokost som hed 1864 efter slaget på Dybbøl,  men den måtte jeg smide væk, da det heller ikke var mig.

Nå men vi var efterhånden blevet sulten, så vi gik ned af gågaden for at spise samme sted som vi var sidste år med de andre 2 børnebørn.

Da det småregnede, valgte vi at sidde inde i restauranten som hed Laden og her fik jeg en fantastisk hjemmelavede fiskefrikadeller og hjemmelavet remoulade.

Fru Petersens cafe i Øster Marie som er noget berømt. Det var umulig at få plads uden reservation
Alt er placeret i hendes gamle hjem
Sønderjysk kaffebord Man sidder i sofa, ved spisebord m.m. i flere rum

Hjemme igen på campingpladsen slappede vi af, legede LEGO med Vilfred og bare hyggede.

Vilfred oppe på campingpladsens pool. Her i ruche banen

Her er han ned af den store På pladsen er der også dette

Lidt billeder fra pladsen

Små hyggelige hytter i forskellige farver Mor og datter ved poolen

Onsdag stod den så på loppemarked m.m. idet datteren havde været på nettet for at finde nogle steder på øen hvor der var loppemarked m.m. Det var stadig de glas som spøgte.

Første sted var i Aakirkeby, men det viste sig at lige denne dag var der lukket P.g.a. Fest. Næste sted var det i Pedersker, som viste sig at være en hel antik butik. Her fandt hun 3 glas som var magen til dem fra Svaneke. Hun købte de 3 for 125,-kr stk

Næste stor stod ikke på listen, men der ville jeg godt ned og det var Snogebæk som er et gammelt fiskerleje og nu et turiststed. Igen fik Vilfred fanget en del Pokemon og når de er i nærheden, er der ingen problemer med at gå.

Lille fiskerhus i Snogbæk Sjovt lille museum fra bagsiden Her forsiden. Stort er det ikke
Igen et sjovt lille hus Vilfred skulle lige en tur i gyngen

Videre til en gård ude på landet hvor det eneste som blev købt var 3 legetøjsbiler til Vilfred for en 20 er

Sidste stop blev igen Svaneke hvor hun ville købe de sidste 5 glas som dog her kostede 175,- stk og vedkommen var ikke til at handle med. Jeg så lige mit snit til at smutte forbi Bryghuset for igen at smage på et af deres bryg. Mange er vilde med deres forskellige bryg, men det er ikke lige mig. Jeg har det på samme måde med Trolden bryghus i Kolding. Ikke en af deres forskellige bryg er lige mig.

Rigtig hyggelige huse her i Svaneke Her en baggård

Frokosten tog vi på cafeen midt på torvet.

Om eftermiddagen fik vi regnvejr som varede til hen på aftenen.

Om aftenen klarede det op og vi tog ned i Gudhjem for at få en is og se solnedgangen

Så er vi Gudhjem for at spise is Solnedgang over Gudhjem

Her sidder vi oppe på klipperne og nyder solnedgangen sammen med isen

Så tager datteren og barnebarnet hjem igen

Torsdag stod vi tidlig op, idet datter og barnebarn skulle flyve kl. 9.30. Vi fik dem godt af sted og valgte at køre en tur op langs vestkysten til Hasle, som dog var hurtig overstået. Næste stop på turen var Vang som for mange år siden var kendt for deres mange stenbrud.

Havn og ferielejligheder i Hasle Så er vi nede i Vang

Vi parkerede nede på havnen og gik langs vandet til stenbruddet. For at komme op i stenbruddet skal man igennem en slugt mellem klipperne hvor der øverst går en jern bro som er foræret af DGI efter et sommer stævne i Vang.

Der er ruiner fra selve bruddet med plancher som fint viser hvordan livet i bruddet foregik og hvordan man fik stenene ned til vandet hvor de så blev læsset i skibe.

Kysten langs Vang Her er indgangen fra kysten til stenbruddet med broen Her er broen over slugten som DGI skænkede Vang
Her blev granitten losset på skibene På vej over broen med Hammershus i baggrunden Lille vandmølle i Vang
Disse granitsten blev der brugt rigtig mange timer på at udforme på bestilling, men så enten

knækkede de, eller der var andre fejl, så de blev kasseret med stor tab

Vang havn

Vi kørte så en tur ned på Hammer havn for at se dette. Da vi kørte forbi ved Sandvig, så jeg et hus som jeg kunne kende fra min ungdom med skolen. Jeg var sikker på at det var her at vi boede i 7.klasse på vores tur til Bornholm. Det viste sig at det var Sandvig Vandrehjem og ganske rigtig var det her jeg var for over 50 år siden, idet jeg havde et billede derhjemme, så det må da kaldes en god hukommelse.

Sandvig vandrehjem som jeg besøgte for over 50 år siden med skolen. Pudsig at køre forbi

og så sige til konen - her har jeg været med skolen. Sludder sagde hun, men beviset er til højre

Her er det billede som jeg havde liggende med klassen foran.

Derefter kørte vi lige forbi røgeriet i Gudhjem for at købe lidt fisk til frokost.

Om eftermiddagen sad vi ude og nød et glas vi, da vores naboer Marianne og Claus kom hjem fra en cykeltur til Rønne og kom så med 2 store øl fra et lille bryggeri nede på Sydøen som vi skulle smage.

Den ene var ikke så god, men den anden smagte bare super.

Vi fik igen regn sidst på dagen men vi går da stadig i shorts, så koldt er det ikke.

Her lidt billeder fra servicebygningen som lå lige ved siden af os

Lidt billeder af det flotte servicebygning

Køkken - opvask og opholdsrum

Efter morgenkaffen her fredag, gik vi en tur ned til glaspusteriet som ligger nogle km fra campingpladsen, men til de priser blev der ikke købt noget, men vi fik da en god spadseretur ud af det.

Vejrudsigten havde varslet megen regn til Bornholm i dag, men det gik stort set alt syd om øen.

Over middag blev vi enige om at køre en tur ned til Gudhjem for at finde et sted at spise. Valget faldt på Pandekagehuset som havde mange forskellige pandekager til kaffe, men også til frokost. Erika fik en med kylling og jeg valgte den med oksekød og dertil en øl. Efter frokost gik vi videre ned til havnen og osede lidt rundt.

Pandekagehuset med super gode pandekager med fyld Flot gammel hus i Gudhjem

Stort Gold Wing stævne på Bornholm. De var der fra hele Europa Denne med 2 baghjule

Så er det med færgen retur til Ystad

Aftenen sluttede med at se fjernsyn, da vejret ikke var til at side ude. OL skulle jo starte i nat med åbning og indmarch, så jeg overvejede om jeg skulle stille vækkeuret til kl. 24 men valgte dog at lade være. Jeg vågnede dog kl. 1.15 og tænkte for fjernsynet og fik så Danmark at se til indmarchen.

I dag lørdag var det afrejsedag og normalt skal man være ude af pladsen senest kl. 11, men da vi først skulle med færgen kl. 22.30 havde vi valgt at booke en ekstra nat, så vi havde masser af til at pakke sammen.

Vores naboer skulle også af sted i dag, men de ville en tur til Sognebæk idet der var loppemarked der. Det blev vi også enige om at tage til, men da vejrudsigten havde lovet lidt regn over middag, blev vi enige om at pakke teltet ned inden vi kørte nogle steder, det det var fint tørt.

Vi fandt et sted at parkere i Sognebæk og gik på marked, men jeg havde fået frygtelig ondt i ryggen, så jeg sagde til Erika at det måtte hun selv klare og i mens ville jeg sætte mig og få en øl. Det viste sig at Marianne og Claus også sad her, så mens Erika loppede, hyggede vi os.

Igen hjemme på pladsen blev der slappet af indtil naboerne kom hjem med kage til kaffen. Vi sad ude i omk. 10 min inden det begyndte at regne, så det var den kaffepause.

Omkring kl. 19 kørte vi til færgen og det samme gjorde Marianne og Claus, men de skulle først med næste morgen kl. 7 så de lagde sig til at sove inde på havnen.

Overfarten til Ystad var noget urolig da det blæste en del, men det gik. Vi kørte i land kl. 24 og kørte de 28 km op til Sjöbo golfklub hvor vi ville overnatte og spille banen.

Vi ankom midt om natten til Sjöbo golfklub Her stiller man sin campingvogn eller autocamper op for 100kr i døgnet med støm

P.plads og klubhuset som var helt nyt. Her i klubhuset tog vi vores bad. Der var ligeledes håndklæder til fri brug

Golfbanen ligger midt inde i en skov og da vi ankom, var der 4 autocamper og kun 4 strømstik, så vi måtte have gang i gassen til køleskabet. Lys m.m. til campingvognen tager vi bare over bilen, så ingen problemer.

Her er vi på et af hullerne på Sjöbo golf sammen med et Svensk par

Jeg sov ikke særlig god og hørte da greenkeeperne startede på arbejdet. Der skulle være en stor turnering her som startede med en kanonsalut, så vi væltede ud af sengen. Vejret var godt, så vi sad ude og fik morgenkaffe. De andre autocamper pakkede sammen og kørte videre, så vi kunne få strøm. Det koster 100 sv.kr at overnatte på deres golfbane, men så er der også strøm og deres bad til rådighed. Ligeledes er der altid håndklæder i baderummene.

Vi skulle først ud og spille kl. 14.10 da turneringen var færdig. Vi kom ud med Inge og Johan et sødt par fra Malmø og vi havde en dejlig runde. Erika og mig spillede lige op med hver 33 point.

Der var en enkelt autocamper foruden os på golfbanen, så da alle tog hjem blev det meget stille her i skoven hvor golfbanen lå. Erika syntes at det var for stille og kedelig, så i stedet for at køre til næste golfbane dagen efter, fandt vi en campingplads hvorfra vi vil køre ud til golfbanerne.

Valget faldt på Jægersbo camping ved byen Höör som ligger lige ned til en stor sø. Havde det ikke blæst så meget, havde vi nok valgt en plads ved søen, men da det blæste så meget blev det en plads i læsiden.

Jægersbo camping

Pladsen havde 4 stjerner, men nu har vi prøve nogle Svenske pladser og hvor de får den 4 stjerne fra ved jeg ikke, for de er ikke noget at prale af. Med 4 stjerner i DK var pladsen en hel anden.

Vi havde booket til til Bosjökloster golfklub til kl. 13.30 men kom ud før. Golfklubben ligger lige ved siden af klostret med samme navn. Vi fik lov at gå ud næsten 1 time før så det var super.

Så er vi klar til at spille Bosjökloster golfbane
Klubhuset Dette spejl blev brugt til at se over bakken, for at være sikker på at dem foran var væk

Banen ven rigtig parkbane og vi spillede alene, men Greens var lige blevet top dresset, så det var lidt surt.

Erika kom ind med 29 point og jeg kunne lige klare 30.

Flot Svensk hus ved siden af golfbanen Bosjökloster som lå lige ved siden af

Resten af dagen blev brugt ved og inde i vognen.

Vejret er ikke noget at råbe hurra for. Temp. holder omkring 18 gr og ned til 13 om natten.

Tirsdag morgen sad vi ude og fik morgenkaffe, men varmt var det ikke. I dag havde vi booket en golftid på Esløvs golfklub som ligger 39 km fra vores campingplads i retning af Malmø, men i stedet for at tage campingvognen med, da vi jo skal den vej i morgen, lod vi den stå her på campingpladsen.

Esløvs golfklub

Hr. Andersen Fru. Andersen

Da vi kørte op med klubhuset havde vi golfbanen på vores venstre side, men tak for kaffe. Hvis det var deres Greens skulle jeg ikke spille her. På P. pladsen mødte vi træneren og jeg spurte om det så sådan ud hele vejen rund og han beroligede os med at det var deres par 3 bane som var ved at få en overhaling.

Vi var dog alligevel lidt skepsis, men hvilken flot bane, hold da op. Af de 3 vi nu har spillet er denne den bedste. Let kuperet, men med masse af spændende huller, specielt på bag ni. Det var så koldt til at starte med at Erika havde sine ørevarmer på og det her først i august - uha.

Alt i alt har det dog været en super tur, både til Bornholm og de dage her i Sverige. Jeg elsker bare de Svenske golfbaner og deres koncept med at man tager en lille pause efter 9 huller og får sig enten en kop kaffe, en pølse eller lign.  Ligeledes er det bare billig at spille her hvis man bruger golfhæftet. Vi betalte typisk 200 sv.kr pr. Person for en runde og hvis vi omregnede det i dk.kr så er det billig. I morgen går det igen mod Danmark selvom vi stadig har næsten 7 ugers ferie, men vi skal med Bravo Tours til en gensynsmatch i Silkeborg i weekenden med overnatning og 2 X golf, så vi skal lige hjem og have vasket lidt, men Sverige, vi kommer igen.

I weekenden kørte vi til Ry for at spille denne bane sammen med alle fra Bravo Tours. Efter runden kørte vi til Silkeborg hvor vi blev indkvarteret på Radison Blu.

Her det ægtepar som vi spillede med i Ry Så var der øl og grilpølser efter kampen Vi hygger inden vi kørte til Silkeborg
Værelset på Radison Blu Galla middag med musik og dans Silkeborg golfklub
Putteområdet Her spiller vi med et maget sødt par fra Sjælland

Om aftenen var der stor galla fest, med lækker spisning, musik og dans.

Om søndagen var der så vi skulle spille Silkeborg banen med afsluttende frokost inden hjemturen hvor vi igen begyndte at pakke campingvognen for at køre til Løkken.

Onsdag morgen kørte vi så op til Grønhøj Camping som ligger lige syd for Løkken. Grunden er at sidste år på Bornholm kom vi i snak med 2 søstre med deres mænd og hygge os rigtig i deres selskab. De ringede så mens vi var på Bornholm og fortalte at de skulle op på Grønhøj camping og hvis vi havde lyst kunne vi jo komme derop. Det passe os faktisk fint, idet vi havde snakket om at besøge 2 af min kusiner som bor i Ålborg og Pandrup, så vi kunne slå 2 fluer med et smæk.

Så har vi fået rejseteltet op her i Nordjylland Helt færdig med så lamper og en lille hund som lyser

Dog viste det sig at den ene af mine kusiner selv var på ferie i denne uge. Vi ankom til campingpladsen og fik vores rejsetelt sat op. Bag efter blev vi inviteret på en kold øl hos Ann og Jørn hvor vi alle 6 hygge os.

Dagen efter blev Erika og mig enige om at cykle en tur langs stranden op til Løkken som var en tur på 7km og det i en meget strid modvind. Vi var rundt i byen og fandt et sted til en velfortjent øl.

Stranden ved Løkken med de små badehuse Erika i strid modvind

Øl pause i Løkken

Hjemturen foregik af landevejen, men kun 2 km fra Løkken gik min cykel tom for strøm og prøv lige at cykle på en el cykel uden strøm - uha det var hårdt. Vi var dog lige en tur inde i brugsen for at købe lidt øl med hjem, da det nu var vores tur til at inviterer de andre til en øl.

Hygge sammen med de 2 søskende par

Vi sad her et par timer, men det begyndte at blive kold, så Vivian gik hjem for at lave frokost og lidt senere råbte hun og inviterede os også. Det blev en rigtig hyggelig aften med god mad, øl og snaps til.

Geder på campingpladsen som børnene kan hygge med                    Indgangen til campingpladsen                                                Lommen som vi boede på med toilet bygningen til venstre

Fredag havde vi booket til til en gang golf på Løkken golfbane som viste sig at være rigtig fin. Jeg tabte dog til konen.

Resten af aftenen blev brugt på at se OL og læse.

Søndag kørte vi en tur til Blokhus og gik rundt her og ville finde et godt sted at spise til om mandagen hvor vi havde inviteret min kusine ud at spise frokost. Det viste sig dog at min kusine kendte de fleste spisesteder og valget faldt på cafe Kunst som var et rigtig godt valg.

De 2 søskende par havde spurt os om vi ville med ind til Blokhus for at høre Lune Carlsen som skulle spille på torvet. Bagefter skulle vi spise på en restaurant som lå på torvet. Rigtig hyggelig.

Torvet i Blokhus Lune Carlsen på scenen

Hygge på torvet mens vi lytter til Lune Carlsen. Desværre blev der regnvejr lidt senere

Mandag middag hentede vi så min kusine og var ude at spise med hende i Blokhus og ligeledes fejre hendes fødselsdag som var dagen efter. Dejlig at få snakket med min kusine igen. Vi kørte så en tur op til Lønstrup for at se de huse som var og er på vej i havet. Det er noget af et billede. Tænk at der ikke bliver gjort noget for at kystsikre.

Ude at spise sammen med min dejlige kusine

Lønstrup strand med de huse som er truet

Nogle nåede at pille huset ned, andre tog havet

Gulvet fra et af husene hænger helt ud over kanten Dette er ikke Thorup, men kutter på stranden i Løkken

Om aftenen blev vi inviteret over til Ann og Jørn til kaffe, idet vi skulle hjem dagen efter, så de ville lige sige pænt farvel.

Vi fik sagt farvel til dem og med stor tak for nogle hyggelige dage, kørte vi mod Viborg på vejen hjem for lige at spille på Viborg banen.