Fredagsklubben i Algarve 2007

Efter sidste års tur til Algarve for at spille golf, blev vi i fredagsklubben hurtig enige om at gentage succesen. Der blev først snakket om at tage med vores træner Claus på denne tur som igen i år, skulle foregå i uge 11. Men da stedet og banerne var de samme som 2006 blev vi enige om at arrangerer vores egen tur til et nyt sted og nye baner.

Jan Poulsen kom ret hurtig på banen og sagde at det ville han da gerne se om ikke han kunne arranger. Vi blev enige om, at vi da sikkert godt kunne blive 17 personer fra fredagsklubben som godt ville med, så derfor fik Jan diverse tilbud hjem på 17 personer.  Tilbuddene blev lagt frem og vi skulle så stemme om hvilket en af dem som det skulle bliver. Flertallet stemte på tilbuddet fra Krone golf, men da vi kun var 11 personer fra fredagsklubben og tilbuddet lød på 17, var vi nød til at have 6 flere med. Dette var heller ikke noget problem, idet der var rigtig mange som havde været ved os om ikke de kunne komme med. Mette og Peter var nogen af de første som meldte sig på banen og dem ville vi meget gerne have med. De sidste 4 som kom med var alle herrer. Lad mig sige det med det samme - det var bare alle tiders dejlige personer som var med.

Så skulle der lige ryges igennem inden afgang Så er vi ind over Pyrenæerne med sne på toppen

Mandag den 11. marts skulle vi flyve fra Billund kl. 07.00 med Jet Time, som var deres første flyvning med kun golfere, i alt 147 personer som skulle til Algarve for at spille golf. Min bror fra Esbjerg var også med flyet sammen med deres lørdags klub på 15 personer, men vi var de eneste som skulle bo på vores hotel.

Laila og Jan nyder flyveturen Helen og Niels får sig noget at spise

Vi landede i Faro sidst på formiddagen og blev afhentet af en bus som kørte os til Hotel Paraiso i Albufeira.

Straks efter landingen i Faro skulle smøgerne frem Bussen holdt klar til at bringe os til hotellet

Turen som vi havde valgt var incl. 5 gange golf på 3 forskellige baner og hotel med all inklusive, samt bus til og fra hotel samt til og fra alle golfbaner. All inklusive betød at alle måltiderne, vin til maden samt næsten alt i baren. Det var bare alle tiders, selvom det med gratis drinks startede vildt, men gik stille og rolig lidt ned som ugen gik :-)

Indtjekning Hotellet set fra gaden

Straks efter indtjekning og udpakning, skulle vi se hvad vi kunne få med vores blå armbånd, så vi gik straks i baren hvor vi blev, kun afbrudt af en gang frokost og aftensmad.

Vi landede i det fineste vejr og det holdt hele ugen. Her sidder vi på terrassen ind til baren

Blev i baren hele dagen blev vi dog ikke, idet vi ville op i det nærmeste supermarked for at købe vand m.m. til at tage med på golfbanen

Udsigt ned over swimmingpoolen Så bliver der handlet vand m.m. til de næste mange dage til golfbanen

Efter at have slappet af resten af dagen, glædede vi os alle til at komme ud at spille golf om tirsdagen. Efter morgenkaffe tirsdag morgen blev vi afhentet af vores bus for at køre ca. 35 min ud til Alamos som lå lidt oppe i baglandet med lidt kuperet terræn.

Jan havde simpelthen sørget for alt. Han havde lavet hold til de forskellige dage og vi havde alle givet kr. 50,- som skulle bruges på vindergaver. Vi var opdelt i 2 rækker - en A række og en B række, eller damerække som Jan kaldte den, selvom vi var 3 herrer i "damerækken". Holdene blev blandet så godt han nu kunne, så man kom til at spille med nye hver dag. Der var hver dag en daglig vinder som fik en præmie og vores score blev lagt sammen dag for dag, så vi havde en finaledag den sidste dag.

Der gøres klar til første gang golf foran klubhuset John og Per er klar og nyder det gode vejr
Laila nyder udsigten fra 1. tee Leo er ved at putte mens Erika og Jan kigger på

Efter hver runde golf mødes vi på klubhuset terrasse for at nyde en kold øl eller to og udfylde score kort, hvorefter bussen kom og hentede os. Hjemme på hotellet blev golf bagen straks afleveret, hvorefter vi alle mødes i baren hvor vi sad til kl. ca. 18.00, hvorefter vi gik i bad og mødes igen alle til spisning kl. 19.00. Dette var med til at vi alle hele tiden var samlet og det gav et fantastisk sammenhold.

Score kortene bliver udfyldt og lagt sammen Dejlig med en kold øl efter spillet, især når den er vundet :-)

Onsdag den 13. marts skulle vi spille Salgardos som efter sigende skulle have MEGET vand på banen, så den var vi noget spændte på. Den bane skulle vi kun spille 1 gang.

Banen var en links bane som lå lige ud til Atlanterhavet og ikke langt fra vores hotel. Som jeg skrev før var vi noget spændte på denne bane og især Jan havde haft sine betænkeligheder ved at vi skulle spille denne bane, men - men det hele blev gjort slemt til skamme. Det var en utrolig flot og velplejet bane. Greene var bare super og fairway var som at gå på et gulvtæppe. Hvis man spillede med omtanke kunne man undgå meget af vandet. En super bane.

Hold 1. Peter, Jørgen, Jan og John Hold 2. Niels, Jane, Laila og Bjarne
Hold 3. Arne, Ingeborg, Helen og HP Hold 4. Leo, Per, Erika og Erik

Mette havde valgt at blive hjemme fra golfbanen denne dag for at nyde det ved poolen.

Torsdag skulle være fridag, men allerede efter den første dag snakkede vi om hvad vi dog skulle lave når vi ikke kunne spille golf. Vi blev hurtig enige om at se om ikke vi kunne finde en bane vi kunne spille og vores dygtige "rejseleder Jan" blev igen sat i sving. han ringede til det firma som havde et samarbejde med Kronegolf og det viste sig at de kunne skaffe os ind på Salgardos, så vi fik også spillet denne bane 2 gange. Det blev også bestilt en bus, så greenfee og bus kom til at koste os hver 70 EUR.

Denne dag var ikke med i den samlede score, så det var en ren hyggedag. Jane blev sat til at sætte hold og den dag fik jeg mulighed for at spille sammen med Erika, Helen og Niels.

Helen klar til at slå ud Erika med Hr. og fru Dalsgård

Fredag skulle vi så spille Morgardos som har samme klubhus som Alamos. Morgardos ligger på den sydlige side af klubhuset og var den bedste af dem og det var også den vi skulle spille finale på.

Vejret blev bare bedre og bedre og temp. steg et par grader så det var bare med at få godt med vand med ud på banen.

Niels i bunker igen - igen, men der var også mange på banen Et kig op mod klubhuset med appelsin plantage i forgrunden

Lørdag skulle vi så spille Alamos igen. Da denne bane ikke var så lang, blev vi mænd enige om at spille fra hvid tee for at gøre det lidt mere svær og det viste sig også at være tilfældet da de score der kom ind ikke var så høje.

Hele holdet samlet Her er jeg i fin stil

Vi havde fint vejr det meste af vejen rundt, men lige pludselig da vi som sidste bold var på hul 15, begyndte det at lyne og torden, så vi var bange for at måtte afbryde spillet, men på hul 16 fik en tordenbyge som var over inden vi nåede til hul 18 og inden vi kom ind i klubhuset var vi tørre igen og solen kom frem fra en skyfri himmel.

Søndag den 18. marts var det finaledag og vi kunne samtidig fejre Erika's fødselsdag den dag. Helen og Nils havde taget flag med hjemmefra som blev pyntet op på hendes bag og hun fik gaver af alle i bussen på vej til golfbanen, så hun var virkelig rørt.

Førerbold i B rækken blev Arne, Erik, Bjarne og Laila. I A rækken var det Per, Niels, Jan og Jørgen. Der var ikke mange point mellem de forskellige spiller, så alt kunne ske denne dag.

Erika blev fejret med dannebrog rund på banen Jørgen kommer flot op af bunker

Det blev en rigtig spændende runde med utrolige score. Alle damerne havde lavet 31 eller derover og den laveste score den dag kom ind med 27, så det var en kanon dag. B rækken var utrolig spændende hvor Laila lagde hårdt ud og truede os mænd med at overhale os alle, men faldt desværre lidt ned på bag ni. Laila lavede 34 point og vi tre mænd lavede 35, så på sidste hul og sidste put fandt vi vinderen som blev Erik med Arne på 2. pladsen og med mig og Laila på 3.pladsen. I A rækken blev det ligeså spændende idet Per førte inden sidste runde, men måtte se sig slået med 1 point af Niels. På 3.pladsen kom Jan.

Erika og mig havde fået en sms fra vores yngste datter først på ugen som fortalte at de i stedet for skiferie tog på sol ferie og skulle til Algarve. Da vi fik spurt hvorhenne på Algarve de skulle, viste det sig at de skulle til samme by som os, selvom datteren ikke viste hvor vi var. Vi fik derfor en aftale i stand med datteren og kæresten at de skulle komme hen på vores hotel efter at vi var kommet hjem fra golf, så kunne vi fejre Erikas fødselsdag lidt, så det var meget pudsig og hyggelig.

Om aftenen fik vi fejret vinderne og tilbragte den sidste aften i baren.  Aftalen var at vinderen af A rækken skulle arrangerer en tur igen næste år, men Niels fik overtalt Jan til at gøre det igen. Det var en utrolig god tur hvor alt bare var i orden. Tider, bus, ja det hele. Godt gået Jan, vi glæder os allerede til uge 11 - 2008.

Hotellets forindgang

Vi nyder det på golfbanen

After golf i baren

Flot sving

Laila og Jane på fisketur

Niels, mig og HP talen om dagens golf

Laila og Ingeborg med klitterne ud til Atlanterhavet i baggrunden

Leo og mig slapper lidt af

Pause i spillet og noget at drikke

Her er vi ved aftensmaden med fri vin

Der bliver kigget langt efter bolden

Afslapning

Ja, her er vi igen i baren

Mette og Peter

Jane og Leo

Ingeborg og Per

Laila og Jan

Her har vi fødselsdags barnet

Sidste aften i baren

Algarve kysten set lidt fra oven