Tyrkiet 2014

Hele holdet som var med

Belek fra den 5. til den 12.oktober 2014

Vi havde længe snakket om at prøve golf i Tyrkiet, da vi havde hørt så meget godt om golf i Belek området, så nu skulle det prøves.

Allerede i februar til Ferie for Alle fik vi bestilt en Match tur med Bravo golf til oktober. Det viste sig at et par mere fra golfbanen også ville med, så vi var 2 par der tog af sted fra den 5 til den 12. Oktober.

Så er det afgang fra Billund Ankomst til Antalya

Vi skulle flyve fra Billund Meget tidlig søndag den 5. Oktober, nemlig kl. 6.10. Vi var allerede oppe kl. 02.00 for at være i lufthavnen til tiden. Turen varede ca. 4 timer og vi landede i Antalya lufthavn sidst på formiddagen.

Så er vi ankommet til varmen

Bravo Turs havde en bus holdende til os med vores match leder Jørgen Simonsen og hustru. Dem havde vi været med før i Spanien, så dem kendte vi.

Vi ankom til vores super lækre hotel Gloria Verde og fik en kort intro af en guide fra hotellet. Hvis der var nogle som gerne ville have en villa uden merpris så måtte man godt dette. Villaerne var ovre ved golfbanen og man fik en buggy med sammen med huset. I huset var der 2 soveværelser, 2 badeværelser, samt en fælles stue. For at komme derovre var der en tunnel fra hotellet og under vejen over til husene, men der var ingen som tog mod tilbuddet. Herefter fik vi vores værelser som var super lækre. Nogle var dog noget sure, idet de havde fået værelse uden altan, men med lidt klagen fik de nye 2 dage senere.

Værelset. Sengene var så brede som vores dobb. seng derhjemme Badeværelset, med brusekabine til venstre
Værelset set ud mod terrassen Her sad vi hver eftermiddag inden spisning og nød et glas

Det viste sig at vi kun var 16 personer i alt med vores rejseleder og hustru. Det var ikke mange. De fordelte sig på 2 par fra Toftlund, 2 par fra Herning, 1 par fra Horsens, 1 par fra Morsø og så os 2 par fra Birkemose. Vi faldt alle utrolig godt i spænd sammen allerede fra første aften.

Efter at have pakket ud og fået frokost, skulle vi så mødes kl. 19.30 til info møde om det det hele drejede sig om, nemlig Golfen.

Intro mødet hvor Jørgen Simonsen fortæller

Før i tiden fik man både t.shirt og Cape af Bravo Tours, men dette var sparet væk, så i stedet blev det til 3 golfbolde, men det skulle vise sig at der var sparret endnu mere.

Vi blev sat sammen i 4 på hver hold og første dag var en hold match og med en dagsvinder for den bedste scorer, samt det bedste hold.

Vi gik herefter i restauranten for at spise, alle ved at langt bord. Der var en super service og hele ugen skulle vi ikke have pengene frem, idet alt drikke varer blev noteret på værelset og så afregnet til sidst. Udvalget til spisningen var helt overdådig. Erika var i den syvende himmel, idet der var utrolig megen fisk som hun elsker, men som jeg ikke kan fordrage, men jeg fandt da noget andet. Deres dessertbord var et kapitel for sig. Hold da helt op hvor var det lækkert, men hvis der skal være et men, så er deres desserter meget søde.

Kagebordet som jeg aldrig nåede igennem på den uge Holdet til spisning. Vi havde dette bord hver aften
Ostebordet Ostebordet Flot dekoreret af frugter

Efter spisningen gik vi en tur i området og fandt ned til amfiteater hvor der var optræden hver aften. Hold da op sikke nogle flotte opvisninger.

Optræden her hver aften

Aftenen sluttede ret tidlig, da vi jo havde været oppe siden kl. 02

Mandag den 6.oktober

De 4 dage vi skulle spille golf, havde vi fået start tider til kl. 9.00, så igen skulle vi have vækkeuret til at vække kl. 6.30. Tænk at skulle have vækkeur i sig ferie, men det viste sig bagefter at vi så havde nogle dejlige timer ved stranden om eftermiddagen.

Golfbanen ligger lige over for hotellet, men selve indgangen er på den anden side, så vi blev afhentet hver gang kl. 8.00

Golfbanen er Gloria golf Club som har 2 baner, nemlig New cource og old cource, samt en 9 hulsbane. Efter at have spillet New cource de 2 dage, blev den lukket og gennemgik den helt store tur, med masse af top dressing på green og det sammen havde old cource været i gennem, så vi blev de første der spille den efter renoveringen. Deres greens var derfor en del langsommere på old end den var på New som var utrolig hurtige. Man måtte heller ikke køre med buggies på old da banen ikke havde sat sig endnu.

Indgangen til golf banen Klubhuset med broen ud til terrassen
Uden om hele terrassen var der vand Indgangen til klubhuset
Pro shopen som stort set kun havde Nike Receptionen

De står klar til at servicerer en Terrassen
Så er jeg klar på hul 1 Her ved starter huset
  Erika slå ud på hul 1

Sikke et klubhus, hold da helt op det var flot og banerne var bare så flotte, så det var ikke deres skyld at jeg spillede skidt.

Jeg var i første bold og på de første 9 huller lavede jeg 16 point, så jeg tænkte at det her det gik sku godt, men godmorgen sikke en gang bras på de sidste huller.

Efter runden sad vi på deres lækre terrasse og fik noget at spise og det vigtigste, noget at drikke. Selv her skulle vi ikke have penge, men bare vise vores kort til vores værelse.

Efter runden fik vi noget at spise og især en velfortjent kold øl efter en varm runde

Straks efter hjemkomsten til hotellet, skyndte vi os til stranden for at bade og for at blive nedkølet, idet temp. Ude på golfbanen var omk. Eller over 30 gr. Og ingen vind.

Hver dag havde vi aftergolf kl. 19.30 for at finde dagsvinderen, holdvinderne, samt tættest flag og for at få at vide hvem vi skulle spille med dagen efter.

Holdvinderne blev Erikas hold som fik den flotte præmie af 1 ja 1 golfbold hver, så man må sige de har sparet - hold nu op og når man så tænker på hvad rejsen koster.

Erika vinder sin første præmie

Nå, men den bedste scorer den dag blev Erika med 32 point og hun fik så et gavekort på kr. 500 som skal bruges på en rejse til Bravo, ja så er man da næsten bondefanget til at rejse en gang mere med dem, men flot af Fru.Andersen som stort set altid spiller bedre på andre baner end hjemme.

Aftenen sluttede med spisning og igen en tur op for at se en Forestilling som var nogle tryllekunstner, utrolig dygtige. Viser lige lidt billeder af hotellet.

Indgangen til hotellet Lidt af området
Hovedindgangen her med Hans fra Herning foran Vejen op til hovedindgangen
Inde i forhallen som var rund
Ovre bag kan man lige skimte den udendørs restaurant Den indendørs pool område
Pool og weelness område med meget inde bag ved - massage m.m.

Tirsdag den 7.oktober  -  temp. Igen omk 30 gr.

Vi skulle igen spille New cource og denne gang var det ægteskabs match og stadig individuelt til den der scorer bedst for hele ugen. Erika og mig skulle så spille med Jørgen og Lissy som vi var sammen med. Igen spille Erika som en drøm og jeg lavede noget være noget på de første 9, men fik dog rettet noget op på de sidste.

Flotte åkander på banen 1.tee med klubhuset i baggrunden

Efter Golfen igen noget at drikke samt noget at spise og så hjem på hotellet og ned til stranden.

Hotellet ligger lidt fra stranden og kan ikke ses herfra, men derfor er der ikke langt. På vejen ned til stranden kommer man forbi 1 resturent, 1 snak bar og så kommer mange forskellige pools, børnepoole, kidsklub,  Vandrutchebane og helt nede vad stranden, endnu en snackbar med lækre møbler. Alle drømmesenge, håndklæder, vand m.m. Er til fri afbenyttelse.

På vej ned til stranden Det første pool område
Børneområdet nede til venstre Disse hytter kunne man leje nede ved stranden
Snak bar nede ved stranden Udsigt ud med broen hvor der var en masse drømmesenge
De 2 pooleområder set nede fra stranden.

Man kan lige skimte 2 tårne af hotellet i baggrunden

Børne pool
Børne pool Børne legeområdet

Her er de hytter med sofa, drømmesenge m.m. man kunne leje Stranden med gratis håndklæder hver dag

Wellness området Jeg slapper af ved strander - 30gr

Den snackbar som er helt nede ved stranden havde denne aften et utrolig godt orkester som spillede 70 er musik.

Området har også wellness, indendørspoole, massage af forskellige slags, bueskydning samt et lækkert motionscenter.

Onsdag den 8.oktober.  -  igen 30gr

Denne dag havde vi fri dag fra golf og vi sad derfor ude og fik morgenkaffe i det fine vejr.

Morgenmad ude i solen

Der gik forslag på at vi skulle tage bussen ind til Side som ligger ca. 40 min kørsel fra hvor vi bor. Af de 16 personer vi var, ville de 10 gerne med til Side og vores guide Jørgen sagde at vi bare skulle går uden for hotellet og så enten tage bussen eller en taxa. Bussen kostede 7 EUR hver vej pr. Person og så kunne vi først komme retur sidst på dagen. Vi henvendte os derfor til Taxa, som har deres base lige uden for hotellet og de skulle have 90 EUR pr. Bil og ville så vente på os i 4 timer i Side. Vi skulle bruge 2 biler, så det ville blive 18 EUR pr. Person retur. Vi fik ham ned i 85 pr. Bil og det blev så sådan at damerne tog det ene og herrerne tog den anden.

Så er vi klar til at se Side Et kig ned gennem gaden
  Lækker restaurant inde i gården
Øl pause Kig nede ved havnen

Utrolig flot gammel restaurant
De gamle ruiner i byen
Stranden i byen Sjov udflugtsbåd
Ruinerne i byen
  Moske i Side hvor jeg var inde for at få i kig
Det er perlerne som er til salg og ikke katten Retur i Taxa hvor vi 5 mænd var i

Vi blev kørt helt ind til gågaden og se den gamle bydel i Side og fik så her en guldsmed til at hente os. Vi skulle ikke betale noget før vi igen var hjemme. Vi havde 4 timer i byen og når de var gået skulle vi bare kontakte guldsmeden igen i hans forretning og så ville han ringe efter vores chauffører som ventede lige uden for byen. Guldsmeden ville selvfølgelig gerne have damerne ind og kigge på guld i hans forretning, men det var der ingen der ville.

Side er en utrolig hyggelig by med at gammelt amfiteater og mange gamle ruiner. Inde i gågaden havde de handlende fået ordre fra politiet på ikke at lokke os ind i deres forretninger, men det var ikke alle der overholdt dette. Den gamle bydel ligger lidt ude på en tange med vand på begge side. En utrolig hyggelig by hvor der var mulighed for at købe smykker, tøj, m.m.

Jeg faldt for et lækker skjorte som selvfølgelig var kopi af mrk Helfinger, men Erika gik den fuldstændig efter i alle syningens og sagde god for den. Jeg købte ligeledes en lækker t.shirt derinde. På lørdag skal vi til marked i Belek, så der finder vi nok det sidste vi ikke kan undvære.

Efter nogle hyggelige timer fik vi fat i vores guldsmed, som ringede efter vores Taxa som kørte os hjem til hotellet og først her fik de deres betaling.

Resten af eftermiddagen blev brugt ved stranden til badning og soldrykning

Scenen hvor de optrådte hver aften med noget nyt hver aften

Da der ikke var golf denne dag, kunne folk selv bestemme hvor og hvornår de ville spise. Der er 3 restauranter hvor man kan spise, men vi valgte den vi plejer, idet de havde Italiensk aften med pasta, pizza m.m. Der var så meget lækkert, at jeg ikke end gang nåede at få pizza. Aftenen slutte igen nede ved teater hvor der var ca. 30 unge mennesker som optrådte med diverse spring, dans m.m. Utrolig dygtige unge.

Torsdag den 9.oktober

I dag skulle vi spille old source, idet New source skulle have den helt store tur som også old havde fået. Det græs som var på New var bermuda græs og det græs som var på old var alm. Græs.

Jeg ved ikke helt hvad de havde lavet ved old cource, men alt græs var ny sået, både green, fairway, ja det hele og så var det forbudt at køre rundt på old da græsset ikke havde sat sig helt. Greens var utrolig langsomme, da de ikke klippede dem helt ned, så det var noget at en omvæltning fra New og deres hurtige Greens til disse.

Old source er en utrolig smal bane med mange fyrtræer og derfor fik vi også et par extra slag, men den var svær, men ikke destro mindre, var det min bedste runde med 30 point.

Hans på vej over til green på hul 1 på old cource Sø med vandfald Ester klar på hul 3. Så smalle var alle fairway

Erika kunne jeg dog stadig ikke hamle op med, da hun bare blev bedre og bedre. Hun lavede i dag hele 36 point og blev igen dagens bedste vinder. Hvad skal det da ikke ende med. I morgen er sidste dag og hun fører relativ stort. Hvis hun nu bliver ugens vinder og dermed et gavekort mere, ja så er vi sku nød til at rejse med Bravo igen næste år.

Vores rejseleder foreslog at vi alle mødes nede ved strand baren kl. 17 til en drinks, så vi gik først i havet for at få en dukkert og derefter en lille lur ved stranden inden drinks.

Drinks ved stranden Drinks inden sengetid

Der var igen aftergolf kl. 19.30 hvor vi får rødvin og vand. Igen var der præmie til det bedste hold og igen var præmien 1 golfbold. Det er simpelthen for meget. Nå men den bedste enkelt scorer denne dag blev igen Erika med 36 point og igen et gavekort på kr. 500. Jeg tror at de andre er ved at være lidt trætte af fru.Andersen 😔

I morgen er sidste Dag og Erika fører den samlede stilling med 15 point ned til nr. 2 så jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker når hun også vinder den samlede scorer.

Igen i dag var det utrolig varmt at spille golf og temp var igen over eller lige omk. 30 gr

Fredag den 10.oktober

Vi skulle igen spille old cource og blev igen sat sammen med nye. Jeg skulle spille med Grethe, Birthe og Palle og Erika skulle spille med Gerda, Jørgen og Hans Ole som dog kun holdt til hul 12, så kunne han ikke mere. Det var også varmt derude. Jeg drak 3 flasker vand og det var for lidt. Erika gik i bold lige bag mig og allerede på hul 1 gik hun i vand og stregede hullet. Så var jeg næsten godt klar over hvor det bar hen og ganske rigtig havde hun en forfærdelig runde Og kom ind med 25 point. Jeg selv kom ind med 29, men de andre damer havde en super runde og kom ind med både 36, 37 og 38 point. Jeg tror dog ikke at de kan nå Erika i den samlede stilling, idet hendes nærmeste forfølger er 2 mænd som heller ikke gik godt i dag.

Det må vi ses til afslutnings middagen i aften hvor vinderen for hele ugen skal findes m.m. De har her på Resortet en flot resturent hvor man ikke kan komme uden at booke i forvejen og den kan kun besøges en gang og her skal vi hen i aften på Bravo Tours regning.

Vi gik i samlet flok op til restauranten som ligger mellem Hotellet og stranden. Der er ikke plads til ret mange deroppe, men hold da op hvor var det hyggelig, med buet loft som var med forskellige motiver. Menuen bestod først af en lille forret, så en forret mere med rejer og laks, så en ret mere som var and med tilbehør og anden var så mør så mør. Som hovedret fik vi tournedos, og sluttede så af med is og kage. Hold da op det var lækkert. Til alt maden var der rød og hvidvin.

Nå, men vi kom til præmie overrækkelsen og her vandt Jane med 38 point dagspræmien.

Afskeds middag i den anden A LA Carte restaurant Erika med sin 1.præmie - sku en dygtig kone jeg har

Den samlede stilling for hele ugen blev meget tæt, dag Erika jo havde en rigtig offday så de andre halede ind på hende, men hun hold dog forspringet med sølle 2 point. Præmien var et gavekort på deltagelse i Ecco Pro-amb turnering 2015 og har en værdi på kr. 2500,- og jeg kan så også deltage mod at betale kr. 1000,- så det vil vi glæde os til. Hvor i Danmark der skal spilles ved vi ikke endnu, men vi bliver kontaktet af Bravo når tiden nærmer sig. Med til Golfen hører også morgenmad og frokost efter golfrunden.

Vi sluttede aftenen nede i baren på hotellet med en drinks.

Lørdag den 11.oktober

I dag sov vi længe og efter morgenmaden havde vi alle aftalt at mødes i receptionen for at tage en tur ind til Belek da der var markedsdag derinde. Vi tog alle taxa derind, da det kun kostede 6 EUR pr. Bil, så der var kun 3 til hvert par.

Market var kæmpestort med alt hvad man kan tænke sig af kopi tøj, ure, smykker, tasker og meget mere.

Uden foran hotellet tager vi en Taxa Moske i byen Belek
Friske frugter på marked Tur ned gennem marked
Masse af billig tøj som jeg købte noget af Vandfald i byen

Jeg fik købt et par shorts til 15 EUR, et par lange bukser for 20 EUR, samt en t. Shirt til 5 EUR.

Erika var på udkig efter en taske og fandt en som hun betalte 15 EUR for. Her lidt senere fortryder vi at vi ikke købte lidt flere golf t.shirt da de var rigtig godt syet og så fine ud.

Vi spiste sammen med Palle og Jane inde i byen og tog en taxa sammen tilbage til hotellet, hvor vi tog til standen resten af eftermiddagen.

I aften har Erika og mig bestilt plads i den anden restaurant som vi kun må besøge en gang. Her bestiller man af menukort.

Så er vi i den anden A La Carte restaurant. Kinesisk. Vi prøvede Susi for første gang Den Kinesiske restaurant
En af retterne som var forårsruller. Vi prøvede med pinde Rose vin passede fint til

I morgen går turen tilbage til DK efter en fantastisk golf tur med et hold som bare fungerede sammen.