Familietur 2008 og 2009

Så kom dagen hvor vi igen skulle på tur med familien samt Inga og Mogens. Denne gang skulle vi af sted fra lørdag til mandag, med golf lørdag og søndag. Min bror Dieter som vandt sidste år skulle så arrangerer turen i år, men mon ikke det hele var overladt til Karin, ellers er det ikke godt at vide hvad det var blevet til.

Vi havde aftalt med Dieter og Karin at de ville hente os her og så køre med dem. De tog rundstykker med så da de kom var kaffen klar. Vi begav os sydpå over den Dansk-Tyske grænse og vi var utrolig heldige med trafikken, idet vi kunne køre lige gennem Hamborg uden trafik, hvor i mod det nordgående spor havde en kø på ca.10 km.

Her holder vi en lille rast lige efter Hamborg

Vi ankom til hotellet lidt over middag og kunne få vores værelser med det samme. Vi fik pakket ud og begav os op til klubhuset hvor vi havde fået en starttid til kl. 13.30

Her er vi for and klubhuset Dameholdet ved tee 1
Udsigt fra hul 3 op mod hotellet Mogens og Palle var en tur i bunkers

Det var utrolig mange ude at spille, så det gav rigtig lang ventetid. Jeg tror aldrig at jeg har brugt 5½ time på at spille 18 huller. Dagen efter var det ikke så meget run på banen, men der var en 4 bold herrer som gik foran vores damer som var utrolig langsomme så dem havde jeg fat i på hul 5 og råbte at de sinkede hele banen. De blev røv hamrede sure, men efter et par huller trak de fra og vi kunne igen spille uden ventetid.

Tee stedet på hul 4 lige foran hotellet Pigerne slå ud på hul 5 som er et par 3
Der skal væske til, ellers går den ikke Pigerne på green på hul 6 som ligger lige ind til hotellet. Sidst vi var her boede vi oppe til højre i gavlen med udsigt lige ned på banen

Her på hul 10 ventede vi næsten 10 - 15 minutter

Efter en rigtig god gang golf (for nogle) tog vi tilbage til hotellet og nogle tog i wellness men vi der havde glemt badetøj drak nogle af de medbragte øl og små skarpe.

Vi var blevet enige om at tage op til Lims for at spise. Den ligger i samme by som hotellet og er et rigtig godt og meget besøgt spisested hvor man kan få næsten alt. Da vi kom hjem gik næsten alle i seng, men Karin, Dieter og mig ville da lige en tur i baren for at få en godnat drink

Hyggesnak over maden

Dagen efter var vejret endnu bedre og uden den store ventetid så det var en fornøjelse at spille, selvom scoren ikke er noget at skrive om. Dieter havde igen en rigtig god dag og endte da også med at få pokalen med hjem igen og retten til at arrangerer turen til 2009, selvom vi faktisk blev enige om at tage herned igen da stedet bare er kanon.

Denne aften havde Karin bestilt bord til os inde i Lüneburg på et kloster hvor de havde en rigtig hyggelig Italiensk restaurant som de havde besøgt før. Vi kørte alle i deres bus så det var jo nemt. Stedet var rigtig hyggelig og man kunne stort set få alt. Nogle skulle have den helt store middag, mens nogle af os ikke havde den helt store appetit så vi fik pizza.

Her på de forreste rækker fik de den helt store menu

Ja kan jeg nu spise mere Tilbage på hotellet ville Karin give en Irich cafe

Dieter nyder sin cafe

Bjarne September 2008

Så lidt om turen 2009 som ikke afviste meget fra 2008. Vi havde dog denne gang 2 overnatninger samt 3 x golf, men vinderen skulle findes efter de 2xgolf idet Mogens og Inga kørte hjem mandag efter morgenkaffen. Ellers var den eneste forskel at i år 2009 var det Erika som vandt pokalen og skal arrangerer turen til 2010 som ikke bliver til det samme sted, for nu skal vi prøve noget nyt igen. Jeg vil vise nogle billeder fra i år.

Udsigten fra vores værelse til pool og green på hul 6 Mogens på hul 15 med klubhuset i baggrunden