Familietur 2010

Golfklubben Seeschlösschen med dette flotte klubhus

Så blev det vores tur til at arrangerer vores årlige familie/venner tur, idet Erika vandt pokalen sidste og som altid er det den som vinder, der skal arrangerer turen. Vi havde tit snakket om Timmerdorfer Strand, idet vi havde set en del tilbud fra dette område.

Det bedste tilbud fandt vi hos Ide Rejser. Vi bestilte dog værelserne lidt større end dem som de normalt havde, idet vi syntes de andre var for små og da priser ikke havde den store forskel gjorde vi dette. I prisen var 2 x golf, 2 overnatninger med morgenmad, samt 2x2 retters menu. Ligeledes var der fri trollyes. Turen var som altid den 2 weekend i september. Vi havde taget fri hele fredagen og blev enige om at køre tidlig, for så kunne vi også se lidt af området. Vi var ved golfbanen kl. 12.00 og værelserne var først klar om nogle timer, så vi kørte de få km ned til stranden og byen.

Her en tur op af gaden som var halv gågade Her gågaden med alle deres flotte butikker
Stranden hvor ARD 2 var ved at gøre klar til strand party Udsigt ned mod Lübeck.

Vi fik lidt af tiden til at gå her i byen, som lignede en sydfransk by med alle de butikker. Vi snakkede om at finde et spisested her i byen, men blev enige om at køre tilbage til golfklubben for at spise her og vente på de andre.

Vi nyder udsigten mens vi venter på maden Putting green

Inga og Mogens var de første som dukkede op og vi fik vores værelser som var ovre på den anden side af gaden i en vinkel bygning på 2 etager. Jeg havde booket værelserne en smule større en dem vi fik tilbud for, så de var rigtig fine. Vi 2 par fik værelser i stuen med en fin terrasse. De andre fik på 1.sal. Marion og Palle fik sågar en meget stor med tee køkken og det hele.

Her er bygningen hvor vi boede. Bag blomsterne havde vi vores værelse

Mens vi venter på de andre, snupper vi lige et par øl Da de andre kom blev der til flere øl

Vi sad længe ude i det fineste vejr. Vi havde bestilt bord til kl. 19, så vi fik lige en lille time til at skifte inden vi gik til bord i golfklubbens restaurant. Vi fik her en fin 2 retters menu sammen med en god rødvin. Vi sad længe og hyggede os inden vi gik hjem i huset, hvor de også havde en stor fællesstue hvor vi fik lidt mere at drikke inden vi gik i seng.

Efter maden sad vi længe og snakkede Inga og mig

Lørdag efter et lækkert morgen buffet, skulle vi slå ud kl. 10.40 og 10.50. Banen var en del fugtig og straks vi kom til 1.green så vi at de havde priklet og topdresset dem. Derfor var der en hel del sand på deres greens, så det var svært at putte. Vi havde alle utrolig svært ved at slå langt og vi fandt faktisk ikke ud af hvorfor, men det kunne skyldes det tunge vejr og fugtige græs. Derfor var golfrunden heller ikke noget at skrive hjem os, idet den bedste scorer blev på 24 point.

Da scorerne fra begge dage er tællende, fandt vi først en vinder dagen efter.

Der bliver varmet op på putting green Så er vi ved at være klar
Palle og Dieter Palle gør sig klar, mens Mogens bare griner

Efter runden sad vi i det fine vejr på klubbens terrasse og fik lidt at spise og drikke. Udsigten var bare i orden ned til hul 18.

Så er der bestilt mad og øl Karin venter Mogens driller Andersen

Vi blev enige om at vente med at spise til kl. 20.00 og så køre en tur ned til Timmerdorfer Strand for at se hvordan NDR's strand party gik. Palle ville blive for at se fodbold. Vi gik en tur gennem byen som var fyldt med folk som på en sommerdag i højsæson. Vi havde også det fineste vejr, så alle sad ude på alle cafeer m.m.

Vi fandt også et sted hvor vi fik kaffen, inden vi igen kørte hjem. Resten af dagen gik igen med aftensmaden og så med hygge i fællesstuen.

I baggrunden scenen fra NDR Mogens og Inga her ved alle spise boder

Søndagen skulle vi allerede spille kl. 8.40 og 8.50, så vi stod tidlig op, fik pakket, spist morgenmad og var så klar på 1.tee. Dagen i dag skulle der findes en vinder. Alle var kun få point fra hinanden, så alle kunne stort set vinde. Banen var meget våd fra duggen som først forsvandt noget senere. Vi fik også 10 min regn, men ellers blev det igen fint vejr. Det var så trykkende varmt at vi svedte som på en varm sommerdag.

Svanemor med sine unger på vej over green Marion er klar Inga, Karin og Marion skriver deres scorer

Da vi kom i klubhuset viste det sig at der kun var få point mellem os alle, men Dieter var dog en lille smule bedre en os andre og vandt dermed vores lille pokal, så må vi ses hvad han finder på til næste år.