Familietur 2011+12

I år skulle vi igen en tur til Tyskland på vores årlige familietur. Det er der så men ikke noget nyt i, idet vi hver år tager til Tyskland. Familieturen består af min lillesøster Marion og hendes mand Palle, min storebror Dieter og hans kone Karin, samt et fælles venner par Inga og Mogens. Alle os søskende spiller selvfølgelig golf, ellers kunne vi jo ikke lave en golf tur.

Lidt længere nede skriver jeg lidt om 2012 turen. Mange billeder er stort set ens, men jeg har dog fundet lidt nyt fra i år.

Erika og mig købte for nogle år siden en pokal, som skulle gå til den samlede vinder af sådan en weekend og med den klausul at vinderen arrangerer turen til næste år. Denne pokal var jeg blevet noget træt af, idet vinderen også skulle få indgraveret sit navn i den og det var temmelig dyrt. Jeg valgte derfor at købe en ny som er i glas og hvor der ikke skal laves noget. Sidste år vinder var min storebror og det var derfor ham og Karin som skulle arrangerer turen i år.

Hotellet set fra teested 9 på C course I denne afdeling boede vi, Der var en gang under disse fliser

De havde valgt et hotel lige i den nordlige ende af Hamborg. Jeg har personlig ønsket at besøge dette hotel og golfbane i et par år. De står altid oppe på golfmessen i Herning og et eller andet har fanget ved dette hotel. Hotellet er Steigenberger Hotel Treudelberg med deres 27 huller lige uden for døren. Hotellet har 225 værelser og bliver i det daglige brugt til konferencer m.m. og derfor er det også billigere at overnatte i weekenden. Hotellet er et meget meget flot hotel med flere restauranter, bar, wellnes, pool m.m.

Vi ankom til hotellet lørdag den 10.september omkring kl. 13 og fik et rigtig fint værelse. De andre var ikke kommet, men vi holdt også i kø i 40min inden vi drejede af mod hotellet. De andre havde holdt længere. Søster og svoger var de første der kom, så vi satte os ud på deres lækre terrasse med udsigt til C course hul 9 - A og B course hul 9, så der var rigelig at kigge på og da vejret var rigtig lækkert var det bare fint. Vi fik lidt at drikke og spise inden de andre ankom.

Marion og Palle kom lige efter os Vi fik lidt at spise mens vi ventede på brormand og kone
I baggrunden teestedet. Her den store dobb green Bag springvandet er green på hul 9 på A course Den store green hvor flaget fra B og C sted

Vanen tro, havde vi alle taget lidt af de våde varer med, så vi satte os i et indhak uden for vores værelser for at blande lidt af det hele. Inden vi skulle ned for at have vores 3 retters menu, nåede jeg lige en tur i poolen.

Så skulle de medbragte varer nydes Aftensmad i Bistroen

Den 3 retters menu som var med i prisen, skulle vi have i Bistroen. Menuen var som ikke noget at skrive hjem om. Vi fik en forret og som hovedret var der lam, men den kunne vi gudskelov da lave om på. Tjeneren var nu heller ikke for klog, så alt i alt en lidt dårlig start. Efter maden trak vi os tilbage til baren og da vejret var fantastisk, sad vi uden for med springvandet lige ude for på hul 9.

Restauranten med værelser overover Nattehygge ved søen

Søndag morgen havde vi fået en meget tidlig start tid, nemlig kl. 7.40 og 7.50. Vi skulle spille C og B banen og var nok lidt sent på den, så vi fik besked på at skynde os lidt, idet der var 10 min at gå over til hul 1. Om natten havde vi det rigtig varmt og hen på natten fik vi da også lyn og torden med en hel del byger. Da vi stod op var vejret igen super. Morgendisen lå stadig hen over banen, men det skulle vise sig at blive meget varmt den dag. C course er noget nyere en de andre 2, men tak skal i have for nogle pragtfulde huller. Hvor var det nogle utrolig lækre huller og sikke en natur oplevelse. Banen og green var meget ondulerede, så man skulle hele tiden tænke sig om. Der var ligeledes en hel del vand på C banen. Hul 9 var et maget flot og kort par 3 hul over med en green som ligger på en ø med klubhuset lige bag. B banen var stort set lige ud og hjem og meget våd, men hvilke bane er ikke det for tiden med al den regn. De havde heller ikke kunne klippe fairway, så de var lidt lange.

Så pakker vi ud til første gang golf Morgendisen ligger over søen på vej ud til Tee 1 Som altid kommer Dieter til sidst
Utrolig flot bane Flyverne kom ind over til landing På vej op af hul 3 på C course
Flot par 4 hul hvor andet slaget skal over søen Hvor skal Mogens hen Teested på jul 9 med hotellet i baggrunden

Bedste score den dag kom Mogens hjem med, idet han havde 30 point men det lå meget tæt, kun med et par point til forskel. Vi fik lidt at drikke og spise inden vi trak os tilbage for at gå en tur i poolen.

Dieter slår ud på hul 9 mod øen  -  Flot hul Vi nyder en øl i dette flotte efterårsvejr Mig og søster
Vores værelse   En drinks inden aftensmaden

Denne aften skulle vi så have en 4 retters menu over i restaurant Treudelberg eller skulle jeg sige en 5 retters, idet vi startede med en lille ret. Vi havde bestilt en rigtig god flaske rødvin og sammen med den 4 retters menu, var den bare hjemme. Der var 4 tjener på for at serverer for os og sikke en lækker menu. De fleste fik da også ondt i maven bagefter idet de spiste for meget. Efter maden gik vi en lille tur og nogle gik i seng. Vi andre fik os lige nogle drinks inden vi også gik til ro. Jeg havde efter golfrunden denne dag været inde hos en Mazda forhandler for at afleverer bilen til service som jeg havde aftalt med dem. Aftalen var at jeg ville hente den om mandagen når vi skulle hjem.

Så er vi i gang med en lækker 4 retters menu - Uha hvor blev vi mætte

Mandag morgen fik et igen et lækkert morgenbord inden vi gik op for at pakke og gøre klar til 18 hullers golf. Denne dag skulle vi så spille A og B course. Vejret var blevet noget koldere, men det klarede dog op senere for at slutte med regn på vejen hjem. Nå men vi fik da spillet de 18 huller og Dieter blev dagens vinder med 29 point, efterfulgt af Mogens og mig med 28, men da Mogens førte med 2 ned til mig inden dagen, endte han som samlede vinder og modtog den nyindkøbte pokal.

Klubhuset Så kommer brormand igen sidst Vi mødes lige til en skarp inden kampen
Pigerne kommer ind Sidste års vinder overrækker Mogens den nye pokal

Vi tog afsked med de andre og fik pakket alt vores grej ind i Dieter og Karins bil for at de kunne køre os ind til Mazda for at hente vores bil. Bilen var da også færdig, men gudskelov kørte Dieter og Karin ikke, for da jeg ville betale med Visa, modtog de det ikke. De modtog kun ECC kort eller kontanter. Dieter og mig bad om at snakke med chefen, men lige lidt hjalp det. Jeg havde da ikke så mange kontanter på mig, så da jeg foreslog at de kunne sende regningen, sagde de nej. De ville have kontanter. Vi måtte så af sted for at finde en hæve automat. Der var en i et OBI marked ikke så langt væk, men da jeg havde hævet til hotelregningen kunne jeg ikke hæve flere kontanter den dag. Heldigvis havde jeg Dieter med som så hævede til mig på hans kort. Vi fik langt om længe betalt med en hilsen om at her kom vi aldrig mere. Vi tog afsked med Dieter og Karin og kørte hjem, det meste af vejen i regnvejr.

Så lidt om turen her i 2012.

Mogens var jo vinderen far 2011 og skulle derfor arrangerer turen i år. Ham og Inga blev dog hurtig enige om at vi godt kunne gentage turen her til Hamborg, så han bad Erika og mig om ikke vi godt ville booke turen når vi tog til Golfmessen i Herning hvor hotellet er til stede. Dette blev gjort og som altid til den anden weekend i september.

Det blev dog trist, idet Mogens var blevet syg og de måtte melde fra. Vi var derfor "kun" os 3 søskende med ægtefæller, men det var så sandelig også hyggelig. Det er ikke så tit vi er sammen.

Vejret var ikke særlig godt på vejen til Hamborg, men det blev en rigtig sommer weekend hvor den stod på shorts og korte ærmer. Vi havde bestilt 2x 4 retters menu, men det var nu for meget. Søndag aften fik vi sågar 5 retter :-) Det var så varmt søndag, at vi frygtede at skulle side inde i restauranten til en 4 retters menu i den varme, men de har her en overdækket terrasse og her havde de dækket op til gæsterne. Vi sad her med korte ærmer til kl. 23 inden vi gik i baren.

Da Erika og mig ankom om lørdagen og var ved at tjekke ind, var der nogle bag os som sagde hej. Det viste sig at det var et par ude fra vores golfklub som var på en ekstra forlænget weekend med golf og weelness.

Kampen som dette års vinder gik som altid over begge dage. Dieter førte med 2 point ned til Marion og mig efter 1 dagen. Der blev virkelig kamp til stregen, idet Dieter faktisk tabte på sidste hul som er et par 3 hul over vand og her slog han i vand og måtte strege. Jeg til gengæld fik en biede og vandt med 2 point ned til mine 2 søskende. Hvor turen skal gå hen næste år ved vi ikke endnu, men nu skal der prøves noget nyt.

Udsigt ind mod hotel og restaurant og green på hul på C banen som også er green på B banen

Afslapning i solen Hul 5 og 6
Dieter og Palle på vej over til næste tee Udsigt over til par 4 hullet 5 hvor green er bag søen
Damerne slapper af ude på banen i det fine vejr Hr og fru. Andersen